fredag 6 juni 2008

24.a

Ja idag var det dags för Sturefiskarnas deltävling 2 i KM-serien.
Tävlingen gick av stapeln i Arbogaån mellan "Nissebron" och västerbron.
Jag har hittills i mitt liv alltid dragit skitplatser när det gäller lottning av startplats.
Hmm siffran 24 sa mig inte mycket.. men desto närmare ja kom kunde ja inte sluta hoppas på att den lilla stenhällen som gick som en nacke i ån skulle ha num:ero twentyfour.. o ta med brasan, visst var det så.
Jag hade mitt egna lilla MankanLand på stenhällen med fiske-möjligheter åt 3 riktningar.. och 24 delat med just 3 är ju 8 som tillika är mitt turnummer.
Det var trögstartat och de flesta drog tomt första kvarten. grannen breve mummla nåt om sutare som rumla runt hans plats, inte långt senare snurra sutaren runt mig på 4dm djup. Ja kasta runt med spöt desperat runt fisken och slurp.. flötet försvann. Men var det bara ännu en liten sarv eller var det sutar´n. Men ett lite blekt mothugg besannades min dröm, det var sutarn som tröttnat på min maggotspäckade krok som oroligt flyg fram runt ansiktet på han.
Jag hade en kort fight på 30 sek. lagom som ja fick håven i vattnet och ett stadigt grepp om håvskaftet fjånga det till i andra näven.. Ge mig ett esS.. Ge mig ett A ge mig ett Te.. Ge mig ett A, Ge mig ett enN.. vafan blire dåååå ? S A T A N.. han släppte.

Men varför sitta här i gråta över spilld mjölk, istället hitta ja en liten "potta" med sarvar mellen 3-150gram och det fyllde på ganska snabbt. Men sista 3h hade ja lika dött som alla andra. Mennn ja hade ju haft ett lite race med fisk, det hade de andra.. ibland ska man ju vara på rätt plats vid rätt tillfälle för att kompensera alla gånger man vart på fel plats liksom.

Jag fick till slut ihop dagens högsta vikt på 1608gram och slog de flesta med kilot.. summering är alltså att det vat ett riktigt skitfiske i Arboga idag. Synd det ska avgöras på Lotto, men så är det ibland.

Plumpa ju 1.a tävlingen med en 7.a.. till det lägger jag nu en 1.a.. och ja känner vittring på en till 1.a i agusti nånstans i detta avlånga land.

Fortfarande ingen plåt.. ska ligga på handlaren o kolbäck så ja kommer igång snart igen.

Inga kommentarer: