onsdag 29 december 2010

Silver/Koppar.. nej Koppar/Silver

För en tid sedan fick jag ett brev från en hängiven tävlingsfiskare från Värmland.
Han efterfrågade just Koppar/Silver..
Jag brukar aldrig ifrågasätta önskemål, men jag kunde inte sluta fundera på varför.
Han hade inget bra svar heller, han var bara nyfiken på resultatet.
Och allt som kan utveckla och driva sporten och tillverkning framåt är spännande.
För min egen del var detta nåt nytt, men det finns säkert en uppsjö koppar/silver-pirk.

Jag fick direkt en id´e med pirken..
Om man låter den bli riktigt "skitig" och oxiderad och bara polerar den lätt på silversidan kan den bli perfekt om man vill ha en lite dunklare pirk som bara exponerer den fisklika sidan.
Nu är det alltid svårt att utvärdera sina tankar i realiteten. Och abborren hugger ju mer på ilska och reflex än på glamour och perfekta nyanser och form.
MEN.. när det gäller allt fiske så går det bättre om man tror på grejerna. Kanske kan det ge nån slags placeboeffket även detta =)

Ägaren till en del av pirkarna har redan bestämt sig att sopa hem DM i värmland med dessa.. det kallar jag målmedvetenhet.

Skitfiske på er

Inga kommentarer: