söndag 2 januari 2011

Schack matt..

Ja så kände jag mig imorse när ja steg upp 07.20 för att starta upp morronen inför tävlingen.
Men jag avskräcktes när ja läste -14.8 grader kallt ute.

Mina händer har inte varit vad de skall denna vinter.
Och vara ute över 5h i den kylan kände jag att ja klarade mig ifrån.
Inte ens en trasig fjortis med självskadebeteende skulle i min sits gått ut o trotsat kylan.
Men hade det vart lite längre fram på säsongen hade ja åkt ändå då man med all säkerhet vet att det lenar till sig lite när solen börjar värma.
Och självklart var det endast -3.9 grader när ja kollade till på tempen kring 12-tiden.
Så med facit i hand skulle man åkt på Atlets första 5-tävling. Dock brukar den klubbserien krocka med Sturefiskarnas Klubbmästerskap så jag har aldrig kunnat genomföra alla fem tävlingarna.

Men det finns inget ont som inte för nåt gott med sig.
Jag öppnade dörrarna till gjutverkstan och tog ett förmiddagspass där istället.
Ska köra ett pass i eftermiddag oxå så jag kan börja fylla på lagret med lite 50 och 58or.

Det blir ett pass på Hjälmaren tisdag eller onsdag.. ser ut att bli varmast på onsdag.
Sen blir det kanske Köpings tävling på Långsvan på torsdag..
Atlets tävling på lördag..
KM1 Sturefiskarna söndag.

Inga kommentarer: