söndag 20 februari 2011

Följt SM från TV-soffan och allehanda Bloggar


Nästa år tror ja Mankanpirken är mogen att ta ett individuellt guld.
Men jag såg flera framskjutna placeringar av duktiga fiskare som använder mina pirkar.

Idag fick jag MMS på en silverplacket av ett glatt gäng från Sveg som körde med Mankan 45U S/S
Och nu ringde Åsa-Nisse och berättade att Mankanpirken levererde.. Hans lag bärgade hem guldet, Grattis.
Självklart sitter det alltid duktiga fiskare ovanför Mankanpirken.

Sen såg jag att Knoppen och de andra veteranerna från NGF tog hem silvret, antar att knopp fiska med Mankanpirken, annars får jag dra in hans fria tillgång på pirk.

Det är väl inte omöjligt att Yrpo kanske hade en Mankanpirk knuten i änden av linan heller, men det ska ja låta vara osagt.

Till nästa säsong hoppas jag att lagret räcker till att förse ännu fler fiskare i landet.

Grattis alla ni som lyckades.

9 kommentarer:

Peter s sa...

Bara att gratulera!!!
Fan va skoj för dig =)

Hasse (RFK) sa...

Din pirk var med och bidrog till GULD i ÄHJ då Rimforsa grabbarna vann. Marcus Karlsson fiskade med din pirk.

Anonym sa...

Jag körde mankan silver guld 45a mvh Yrpo

Bornström sa...

Grattis till bra grejer. Jag åkte ut på Hjälmaren i -25 grader. 13,85kg blev det. Hade 5 hål där jag tog fisken på min Mankan 58FET :)
Ändå kom det folk och tyckte det var segt...

Anonym sa...

Sveriges största angeltävling i
Hassela 26/3 40 000kr till vinnande lag.Mer info. hasselafo.se

mankan sa...

Grattis till grabbarna i Rimforsa.

Mankanpirken satt på spöna hos delar av 5 st medaljörs-lag.
I huvudsak 45U som lämpar sig perfekt till detta fisket.

Med lite tur kommer det ut lite 45,50,58U i shopen till helgen.

Jobbar för fullt på Diamant81 och Diamant81 slim till B-fjärden, kommer ut v.9 i shopen.

Nicklas B sa...

Ok, Vem är Åsa-Nisse?
Är själv uppväxt i Åsa-Nisse trakter och därför mycket nyfiken av mig.
Är det Forserum (vilket är det enda alternativet enligt resultatlistorna) du syftar på så är det defenitivt inte Åsa-Nisse trakter ;-)

mankan sa...

Vet inte vart Åsa-Nisse-trakterna ligger.
Men den ja syfta på var Pelle söder om jönköping som kallas så.

Nicklas B sa...

Mankan, om vi ses på superpimplet så kan jag lära dig var Åsa-Nisse trakterna är ;-).
Trakterna runt Vetlanda är rätta stället för Åsa-Nisse, fast mycket spelades faktiskt in i Stockholm.