torsdag 6 mars 2008

Fiska eller inte fiske

Hmm jag står inför dilemmat att jag inte riktigt kan bestämma mig..
Hela vintern har töat bort och isarna har uteblivit från de bästa sjöarna.
Med det i ryggen har man långt ifrån hittat formen och känn sig taggad..

Förra helgen fick jobbet gå före tävlandet, tydligen hade jag inte missat nåt för det var ett jäkla skitfiske ena dagen. Och den andra dagen hade det blötsnöat o regnat från början till slut.

Jag hade egentligen tänkt att fiskeprylarna och jag skulle få vila sig i form inför jämtlandsredan som står för dörren nästa helg.

Men jag kunde inte låta bli att kolla upp om det var några tävlingar som kunde genomföras i helgen. Och tydligen anordnas det tävling på Mången utanför Hällefors på söndagen som lockade litegrann, men enligt uppgifter han man inte tappat tillräckligt av detta reglerade vatten för att fisket ska vara på topp.. så det är tvivelaktigt att jag åker på denna.
Men tydligen är det tävling på Runn utanför Falun på Lördag.. det gav ju genast ett sug i hela kroppen att komma ut o tampas med de andra igen efter att har jobbat bort förra helgen.

Jag måste ju även testa de nya pirkarna.
Har snart 20-talet klara, just nu haltar produktionen pga att jag avsaknar pianotråd som ska fixas imorgon av den lokala pianostämmaren.

Inga kommentarer: