onsdag 9 juli 2008

När kommer isen ??

Nu är det snart outhärdligt vad ja längtar efter pimpelfisket.
Sommarfiske i all ära, men jag kommer aldrig se det som nåt annat än tidsfördriv tills vintern kommer.
Jag tror inte ja blött kroken på en månad. Men min mera aktive vän Björn fiskar desto mer. Sagt o gjort så kom vi iväg till en Hot Spot vi hittat via några killar på nätet som skördade 5 borrar över kilot på en dag. Eftersom Abborren är det ända som kan hetsa upp mig var det ju inte värre än att vi tog våra 5 mil och åkte över till detta 240-raggare-luktande samhälle.

Väl där fann vi ån som skulle leverera.. småborrar.
Efter 30-40 minuters jiggande övergick vi till vipp o wibrax-spinnare som gav lite spögung med en gång, tyvärr uteblev de stora.. denna gången.

Vägen hem gick över Arto Väkipartas domäner vidare genom min gamla hemstad Arboga som fostrat mig till den mästerpimplare jag är *skrattar*

Vi tog en tur till Tjurlången och gav oss ut för att ro-drag i några timmar. Jag fick en randig 200-grammare på en vobbler som var snäppet mindre än borren. Sen vart ja osäker om det var ett hugg,, nja nej jo hmm kanske, seen streta han på lite, en slemmis kring kilot typ.
Strax därefter trodde ja på nytt det var utdelning, men vobblern hade krokat ett gammlt musselskal som streta på bra när ja hämta hem "firren".. haha *busted* vilken kass sommarfiskare man är, känner inte skillnaden längre.

På vägen hemåt genom sjön small en liten snipa på, ja trodde såklart den var av bättre kaliber.
Min vän Björn som jag eg. var ute o guida hade inte fått annat än lite alger på krokarna.
Ja lovade att åka med han förbi kvart-i-två-raggplatsen intill bryggan.
Precis som ja sa.. nu borde det banne mig snart.. *pang* ett mothugg som hade klarat den största av alla Nilabborrar hakade med lätthet fast ett stycke slemgädda på 3hg.

Vi var hursom nöjda o belåtna efter ett gott fiskefänge o en påse gifflar från Pågen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vilka storfiskare vi är, grymma helt enkelt!