söndag 22 november 2009

Ska det nånsin krypa under n0llan ?

Väderutsikterna ser smått dystra ut om man bor på mina breddgrader..
Just nu går all fritid åt till preparering av grejerna samt att tillverka pirk.
Det går bra vissa steg i tillverkningen.. plåtverkstan och gjutverkstan går bra.
Men slip och polerverkstan ligger långt efter, nästa helg kommer oavkortat ägnas åt polering så jag kan fortsätta fylla på lagret.

Pimpelmässigt ser jag fram emot 5-6 dec då jag tänkte dra iväg nån eller båda dagarna på Dalakampen i mormyska, men vi får se om det ens finns någon is där.. smått tveksam till det om det inte går sta o blir kallt snart.

19.e dec hoppas ja på att Aspen oxå fryst till.. tänkte förbättra några placeringar sen sist o ta hem det där =)

Sen drar nog jag o "tanten" till sundsvall den 26.e på Kanonkulan, tänkte introducera henne på ett av sveriges speciellaste vatten.. där borde alla bli sporrade till att fortsätta pimpla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du kommer och att du tar med dej en deltagare till damklassen. B-fjärden tar nog ihop om en vecka av vad jag kan läsa ut på yr.no.
/FS

Anonym sa...

Dom har ju börjat fiska uppe i dalarna på isar. Trodde du va me där uppe ?

Anonym sa...

Jo, nog väntar man på is.. I Silverfiskarna har vi enligt kalendern "Skinknapp" under luciahelgen, men det blir nog tipspromenad i år precis som förra året. Kunde man inte fiska på konstfruset? Det måste väl gå att ordna? :P

När det gäller dina pirkar, förresten: vilken av dina modeller är du mest nöjd med - om du måste sätta fram en framför de andra? :)

/Stefan O

mankan sa...

Ja nån is till Lucia det blir det inte i våra trakter.

Hmmm tja..

Det började med Mankan45V den gillar jag.
Men Mankan45U som är i princip samma pirk med rund framsida är nog den som skulle bli kvar till sist om jag plockade bort de i fallande placering.
37.orna är goa att fiska med på grundvatten.

Men hela U-serien 37-58mm är de jag kommer satsa mest på.
Och SLIM-diamanterna bland tafs pirkarna.