söndag 21 februari 2010

DM blev en flopp

Planen var att ge fan i Bysala-viken där jag brukar hålla till.
Knalla rakt över till jordgubbsodlingen istället.

Satt nästan på land och fiskade på knappa metern djupt, fick nån strö här och var men ingen samling.
Hade bestämt mig för att fiska intensivt på liten yta och inte springa över stora områden som kanske håller fisk.
Men efter ett par timmar inser jag att det är ganska dött där jag trodde de skulle stå.
Har fiskat mig ut på ett par meters djup men hittar ingen fisk.
Knallar in mot mina gamla hål som gav lite fisk och provar att bakmeta de med pirk, tafs o myska utan större framgång.

Hmm.. 1 timma kvar knalla jag iväg några hundra meter mot en samling på 3-4 gubbar, de hade nog ett litet race för de syntes alla på prisutdelningen.
Jag hittade endast en max två i några hål.
Nej jag är inte, vill inte, kommer aldrig att bli nån gnetmetare på grundvatten.
Jag vill sitta på 6-7 meter och dra lockryck över huvet med en fet Mankan58 i andra änden.

Heikki vann senior på 3,6kg, Hillman kom 2.a grammen efter.. sen sviker minnet, men Benny från Atlet och Engvall Fagersta var med bland top5.

Mina mediokra 1,1 kg är bara att glömma och åter får jag inse att jag och DM aldrig kommer överens =(

Jag ska minsann ut och tröstmeta på Hjälmarn en sväng i veckan om det slutar kräksnöa framöver.

Nästa helg är det:
Lördag: Sturefiskarna anordnar tävling på Hjälmaren.
Söndag: Var tal om flytt av Väringcup till Lunger, Hjälmaren eller KM med Atletfiskarna.

Inga kommentarer: