fredag 16 juli 2010

Regn på fel plats vid rätt tillfälle

Ja visst är det skönt med lite regn i sommarvärmen.
Men utan en mm på 3 veckor skulle det såklart regna i tisdags så första båtmetet på bra länge ställdes in.. bara för en annan hade semester och barnpassning.
Igår åkte jag, brorsan och grabben ut på Kvarnsjön. Och efter ett par timmar stog det som spön i vattnet. Två försök, två bom.

För övrigt har det fiskats sparsamt som vanligt på sommaren för min del.
Har hunnit med att plumpa på två meteKM och insett att mete helt enkelt inte passar alla.

På pirkfronten kom jag igång en kort stund men har nu i dagarna tagit vid där jag slutade sist och filat och papprat ett 20-tal 58.or.

Har ett ny exprimentpirk på ritbordet som snart ska tillverkas i några olika prototyper.
Den kommer bli ett komplement till U45.an.
Något bredare, något kortare, något plattare. Låter som en pirk som kommer svänga lite mer men förhoppningsvis fortfarande vara ganska snabb.

Tafspirkarna kommer jag dra ner energin en del på.
Kommer nog bli S/G på alla ist för S/S och G/G
Kvar blir
43.an
66.slim
81.slim
81.B-fjärden
51.an kommer bli plattare och lättare med öglor alternativt med pinnar.

Inga kommentarer: