fredag 26 november 2010

Ny utrustning

Var till ITAB nu igen o köpte lite nya kläder.
Köpte ett ställ med skalkläder i mars som ja fiskade med sista delen av säsongen.
Kom snabbt till insikt att de var liite tajta, så de får fungera som sommarfiskekläder.

Eftersom jag var nöjd med kläderna för övrigt åkte jag över och inhandlade likadana kläder i en storlek större, passade på att gå över från grön/brun till blå/grå istället.


Hittade ett par feta skoterhandskar ja inte kunde låta bli att köpa.
Perfekta att värma händerna i under transportsträckorna.
Enda nackdelen som ja ser det är att halva skryllan går åt till förvaring av handskar då det var en riktiga as, men det kan det vara värt när det blåser kuling och är 15 grader kallt ute.

Nu ska jag städa upp lite bland pimpelgrejorna i vardagsrummet =)
Tänkte få ordning på spöna som ska med till B-fjärden nästa helg.
Måste se om jag hittar några sjyssta pirkar att hänga fast på spöna.
Kanske lyxa till det med lite ny lina på några spön oxå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dra ett brett resårband över sitsen på skryllan och sätt fast vantarna,på så vis värmer du dom då du sitter på dom och fiskar
Urbankroken

Anonym sa...

Handskarna verkar redit stora. Dä går nog i 3 kg i varje ä mitt tips Nesse på Åsen

Anonym sa...

Varför köper du kläder där för ?
Dom har ju mycke bättre o varmare kläder på Berras.

mankan sa...

Anonym: jag med fler fiskare köper fiske o jaktkläder där för de har en butik full med riktigt bra kläder till bra priser. För det andra tycker ja inte berras(fishit) har så mkt. Har gått bom 2ggr på Maggot där och handskar hade de inga bra heller. Men handla gärna kläder där du.

Emil_sj sa...

Jag hade de där kläderna förra året och jag är helnöjd med den, handlade de på ITAB(internet) och tycker att det är en riktigt bra affär. Helnöjd