fredag 4 februari 2011

Vad händer till helgen ?

Jo idag ska vi åka o kika på några små MainCoon-katter.
Kanske har vi skivit på för en eller två stycken i eftermiddag.
Då har jag snart nån som tar hand om mina små abborrar oxå =)

Ibland när jag blir uttråkad på att tillverka pirk, dvs ganska ofta. Då brukar jag ge mig på andras
områden och tillverka lite krok, jerkbaits eller liknande.
Gjorde ett besök på (ZOO-butiken)sportfiskebutiken i Arboga för att köpa lite Maggot då man inte mig veteligen kan få tag på det i Köping.
Kolla lite flugbindningsmaterial och hitta fin chenille i häftiga färger.
Det ena gav det andra och igår kväll gjorde ja mina första chenille-krokar.
Kanske lite mkt garn på.. men ja vill ha köttiga krokar, ska ju fiska efter köttiga fiskar.


Tankarna på att jag snart måste göra lite nya Diamater till B-fjärden fick mig att göra några expriment-krokar jag ska prova på SuperPimpeln.
Har lagt lite olika vinkel på kroköglan..
Blir nog den längst ner på bilden.. den väger 1,1g de andra 0,6g.
Skulle haft större volframkulor egentligen.
Men tror det blir skönt häng på min tänkta krok.. kanske kan man kroka fisken bättre med mer häng på kroken.
Men vem vet ?


Imorron lörda blir det tävling norr om Fagersta på Södra Barken vid Vads såg.
Förra året missade jag tidsgränsen in med säkert 20 minuter.
Gick andra landet hem än ja fiskat mig ut efter och drivsnön gjorde sitt.
Istället för 2 dm stöp var det 3-4 dm stöp och det dödade mig nästan.

På sönda ska vi till Långsvan.. sist på KM lyncha brorsan och de andra upp mig.
NU är det revansch som gäller.

Inga kommentarer: