tisdag 15 mars 2011

Inte mycket kvar av säsongen.. bara det bästa =)

Lördagen den 19.e mars drar jag till Söderbärke och som ja förstog det är det tävling på Norra delen av Södra Barken.

Jag som missuppfattade, det är NORRA BARKEN och inget annat med utgång i södra änden.


Tror ja startar upp 2,5 km upp på högra sidan, sen får man väl fiska sig norrut eller hemåt.
Söndag den 20.e mars blir ja väl ensam arrangör på KM för Sturefiskarna då den andra halvan skulle slå runt på krogen kvällen innan och påstår sig inte ha nån chans på att försvara klubbmästartiteln.
Jag har mina funderingar klara på sjö.
Kan bli en rolig tävling då det var längesen många var på den sjön tror jag, finns bonusborrar där oxå.
Men vi får se, kanske slutar på Hjälmaren oxå det vet man aldrig, hänger lite på parkering.

26.e Mars kanske det blir fiskefritt, eller en familjedag på Hjälmaren med lite korvgrillning i solen.
Kan ju vara så nån lurar med mig till Letten, men det tror jag väl inte.

27.e Mars kan oxå bli fiskefritt. Annars kan man ju åka upp till Åmänningen och vara med på lottdragningen av fläskhål. Hittar man de ligger man bra till, annars kan det bli 80 bomhål.

2-3, 9-10 April blir det nog pirkverksta´n

15.e April hoppas jag blir avresedag till nordligare bredgreader.
Tanken är att vi ska komma fram till nåt som passar alla 4 inblandade.
Siktar på att stanna till kring trakterna av Gällö och tävla lördag, söndag. Vet inte exakt vart tävlingarna går av stapeln med det ska undersökas.

På söndagen drar vi väl vidare till Sven i Hammerdal och skojfiskar måndag-tordags fm.
Brukar bli två pass om dagen, då vi jagar de 5 största under 2-3 timma per pass på nya och gamla bekanta vatten.

Tordagen 21.a blir det kvällstävling på Raftsjön.
Fredagen antar ja att det arrangeras tävlingar på Hammerdalssjön och Fyrås.
Lördagen är det dubbeltävling med 2x3h på Ottsjön.
Söndag är det väl Vikinganappet med tillhörande kvällstävling på Revsund.
Måndag bli det väl i vanlig ordning Sundsjön i skolans regi.

Ja så ser väl det preliminära schemat ut.

4 kommentarer:

kalle sa...

Södra delen på norra barken är det!!!

mankan sa...

Aha tack för infon.
Blev lite osäker om södra barken betydde:
Södra Barken eller just
Södra(Norra) Barken.

Tack för infon, så inte jag spider falsk info =)

Magnus Eriksson sa...

Tjena. Funderar på åka dit på lördag. Jag åker isåfall från Västerås mot Ludvika. Tror du det är skyltat efter vägen? / Magnus

mankan sa...

Nja vet inte..
Men bara köra över sura fram till fagersta.
Sen vidare mot ludvika.
Efter ett par mil har du söderbärke på höger sida.. bara kolla på Eniro.