lördag 29 mars 2008

SM-helgen

Eftersom jag inte orka släpa med datorn på resan får jag blogga ifatt lite nu.

Jag o Anders följde med på SM som "turister" för att sedan fiska för fullt i jämtland kommande veckan.

Knoppen, Hillman tävlade båda dagarna o Tobbe den 5.e o sista resäneren i bussen var med på Lag-SM på söndagen.

Att gå runt och se på Lördagens individuella SM-tävling var rena tortyren ur en fiskares perspektiv. Vart de än borrade så högg det så fort pirken släpptes ned, B-fjärden var det grymmaste vatten jag sett på länge.
Jag o Anders som strosa runt på isen bevakade våra klubbkollegor m fl.
Med facit i handen gick vi fram o tillbaka mellan 1.an och 2.an i Senior och 1.a i Dam och 7.an i Veternan. De satt allihopa på samma flak och plocka upp mellan 10-22kg vardera, SM-historiens högsta segervikt =)

Söndagens Lag-tävling var inte lika spännande att beskåda, men det var bättre än att tävla parallelltävlingen som gick på en liten pöl i närheten, så jag gjorde nog rätt som avstog den.
Jag skulle ju vila mig i form till veckans fiske i jämtland.

Snart nog var prisutdelningen till ända och vi kunde sätta punkt för SM, nästa år är jag med och tampas på SM som det ser ut. Jag lyckades till slut komma 4.a i DM-serien trodde tävlingsledaren för västmanland som ja träffa på SM, och det borde räcka.
Sportfiskarna ville dessutom verka för ett "Öppet SM" där alla får deltaga. Men jag tvivlar på att Norsjö som är arrangör är lika pigga på det.

Nu drar vi mot nordvästligare breddgrader.. rättare sagt Hammerdal, Jämtland.

Inga kommentarer: