söndag 11 maj 2008

SpinnKM-1

Lördan den 3.e Maj la ja o brosan till slut i båten i Tjurlången, våran klubbsjö där det tävlas i tisdagsmete varje vecka.
Melle och Tuwa mina rackarungar provade fiskelyckan från bryggan och vi fick en liten abborre och en mört.

Vi träffade på några fiskegubbar ur klubben som även de var ute och luftade sina båtar.
Tydligen var det deltävling 1 i spinnKM på söndagen.
Brorsan och jag beslöt oss för att vara med.

0800 - Inhandlar frukost för 2 på Mcd
0817 - Plockar upp brorsan i Arboga
0900 - Båten är fullastad och vi är liksom de andra ekipagen redo att lämna bryggan.
1130 - Efter 2,5h landar bror den 1.a gäddan kring halvkilot
1132 - Brorsan landar gädda nr2, tyvärr stöpt i samma form
1200 - Jag får chansen att borda ännu en snipa
1230 - Efter att vi snart kryssat runt hela sjön åker 4.an upp i spa´t
1255 - Jag får napp på min stora swim wizz-wobbler, trodde på nåt rejält.. men nej 0,5kg den oxå.
1300 - Tävlingen är slut, bara ro tillbaka till bryggan och utse vinnaren.

Poängräkningen går ut på att man får en poäng för totala vikten, antal fiskar, största abborre, största gädda.
Vinnarna hade dragit upp 10st gäddar o nån abborre.
2.an hade oxå 10 gäddor, varav deras största vat på 4,7kg

Vi placerade oss på den nedre halvan med ca: 2,5kg med våra 5 små gäddor.
Vi tar nya tag till spinnKM-2 i höst.

Jag kommer rapportera vidare från de tisdagar jag och Melwin har tid att deltaga på båtmetet.

Inga kommentarer: