söndag 28 december 2008

5-tävling på Stora Kedjan

Jaha då var det dags för klubbtävling i en av alla klubbar där man är medlem.
Jag har dessvärre aldrig lyckats nåt vidare i denna serie av 5st tävlingar förr om åren.
Och oftast krockar en eller två tävlingar med andra klubbtävlingar eller öppna tävlingar i Närke man vill fiska på.
Men idag gick det lite bättre placeringsmässigt även om fisket var trögt.
Det small på nån bonus-borre då och då.
Jag hade väl inte ens 10st randiga, men de spjärna ner vågen till 738 g.
Det vav mig en 5.e-plats och sista prispeng i Senior.

Jag starta på 2 meters djup med Mankan37 och fick faktiskt fisk i andra hålet.
Sen borra jag nog 25st blindhål innan det small på en liten rackare som var som lillfingret.
Större delen av dagen fiskades på Mankan50 och Mankan45 på 4-6 meters djup där vi hade kontakt och fick lite bättre storlek på fisken.
Diamant43 och diamant51 testades även de med en tafs o mormyska inunder, men det var inget vinnade koncept för mig idag i alla fall.



Väl hemma slog hungern in så det dånade.
Ringde upp kvarters-bagaren och bad han göra en riktig grispizza, det inofficiella namnet lyder "cannibal"
Det är helt enkelt en calzone de sprättar upp och fyller på med pommes, kebab och massa sås.



Såhär 20 minuter senare då jag åter börjat röra på mig kan jag garantera att man blir stopp-mätt. Ja den sitter som en fläskläpp i hela ansiktet.

Nästa tävling blir på onsdag i Fagersta-trakten.
Snyten om isen lagt sig ordentligt, reserv-vattnet verkar annars bli St Aspen som jag personligen slår ett slag för.
Har nämligen ett område jag ska fiska av där jag lyckades bra förra året.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stora Kedjen har jag varit på en enda gång och jag minns att det var en svårfiskad sjö. Hur mycket fick vinnaren ihop?

Förresten hade det nog, med facit i hand, gått att arrangera fiske på Olov Jons Damm på annandagen. Men några dagar innan var det osäkert om isen skulle hinna bli bra nog och då blev det så att vi ställde in för att vara på den säkra sidan.

Nyårsafton nästa nu.. Stora Aspen vore kul! :)

/Stefan O, Silverfiskarna

Anonym sa...

Vill minnas att nån veteran hade högsta vikt kring 3kg och senior vanns av Tommy K som skrapa ihop 2kg matfisk, den största över 6hg.

Jo jag förstog det angående Olov Jons, för is finns det ju, men det kan ju vara lite vansklig att borga folk folks säkerhet på de första isarna innan man vet vad de går för.

Ja nyår som sagt, ja slår ett slag för Aspen.