onsdag 31 december 2008

Nyårsnappet på Snyten flyttades till Larsbosjön

Japp idag fiskades det på Larsbosjön utanför söderbärke.
Hade 120 pinnar med en snittvikt på 15 gram, totalt 1704 gram.
Kom precis utan för pris då sista pris var 1730.

Inte mkt mer att säga än att jag var satans förkyld o snora o nös i timmarna 3, men jag ska inte gnälla. Jag fick faktiskt fisk i första hålet medans jag loda botten. Och hade ett litet race med 48 fisk i 4 första hålen så det starta bra. Men bonusfiskarna uteblev, det var skillnaden på framgång o fall.

Jag fiskade med Mankan37 med gul guldglitter o grön 16-krok, samt Mankan45 med svart, gul, grön, ceris 14-krok.

Imorron ska jag fiska med Mankan58 och Mankan58-FET och minst 12.ans krok, förhoppningsvis 10.or.
Nej men jag tänkte prova på fisket kring Hjälmarns vikar.
Tydligen avrådde Valö-fiskarna min kompis idag att beträda isen vid Räfsvik, han ville inte ta reda på fler lik =)
Vi tänkte kolla över hur fisket är på västra sidan av lunger kring Åsboviken.
Återkommer med bilder imorron.

Inga kommentarer: