söndag 11 januari 2009

Hmm ännu en tävling man vill glömma illa kvickt.
Jag frångick min tänkta plan att gå in i viken i nordost.
Istället starta jag på mitten av sjön utanför halvön.
Fick en borre i första hålet sen tomt i 2 hål o traska vidare till norra änden av halvön.
Fiska av det området tillsammans med 2 st andra utan framgång.
Sen borra jag var 50.e meter efter västra kanten o fick ett par microber på ett ställe som höll lite fisk där det satt 2 klubbkamrater.
Jag fiska mig vidare och först när jag kom upp till broarna kl 12.09 med 6 fiskar i skryllan så nappa det i ett hål som gav mig 5-6 st firrar.
Jag borra upp ett omåde på 10 x 10 m med 15-talet hål o fick typ 40 borrar.. fortsatte några hundra meter norrut o fick nån ströfisk här o var.
13:40 hade jag 57 abborrar och ca: 5 km att traska hemåt i motvind.. det fick kosta 15 min av tävlingstiden eftersom jag fiskat mig bortåt o 45 min skulle inte räcka till hemfärden över isen.

Jag vägde in på 1704 gram, men det räckte inte långt då senior-klassen vanns på 3,5 kg
Tur det bara är att bryta ihop o komma igen.

Nästa helg är det tävling på Norasjön på Lördag och Lunger, Hjälmaren på Söndag.
Norasjön vet jag precis vart jag ska gå.
För Söndagens Hjälmar-tävling ser förutsättningarna mörka ut.. just nu är det blött o blåsigt.. ungefär som att gå loss med en elhyvel på en billingeost.
Söndagen erbjuder även en tävling vid Järfälla, Mälaren. Men risken är att den isen inte håller ihop till nästa helg heller. Och enligt historier från tidigare år vann man på 27kg o 18kg räckte inte till pris.. vet inte om jag är så sugen på sånt kötta-fiske.. kanske.. det får tiden utvisa.


Inga kommentarer: