söndag 18 januari 2009

Trögt fiske på Lunger

Ja idag hade Götlunda tävling i Lunger.. inte precis favorit-startplatsen på Hjälmaren.
Det hela blir ju inte bättre av att området var ganska hårt avgränsat.
Med facit i hand kanske man hade kunnat tänja lite på gränserna.. men allt var ju avruskat o klart så det var inget alternativ tydligen.

Jag starta ute vid majorna eftersom det inte var många andra som gjorde det..
Borra borra 30 hål utan en stöt.. gick en lov runt en annan ö men det blev ingen spöböj på den turen heller.
Till slut var jag tvungen att göra NÅNTING.. jag knalla iväg västerut o fiskade på 5-6 meters djup mitt utpå och lyckades hala upp 4st rackade, en liite bättre. Så nu hade jag klarat namnet och hade kanske 3hg i skryllan att bära med mig vidare med kursen ställd mot Gåvören.

Det hade blivit en liten klunga längre ut men jag fiskade av ett ett eget område med lite gammal gråis.. fick ett 10-hål o nåt 5-hål o nån strö.. max 25st totalt.

Vågen visade 1448gram.. det är vanligtvis så mkt fisk man tappar i iskanten på en vanlig hjälmartävling.. men idag räckte det till en 6.e-placering o prispeng.. man kan tro man lever i upp o nervända världen =)

Fisket bedrevs med en Mankan50 men den mesta fisken togs på en Mankan58 med 12.ans krok.

Veckan som kommer skall jag ut efter vägarna i Ö-vik och jobba.

Men nästa helg tar vi nya tag.. lördagen passar jag tävling.. kanske blir lite fritidsfiske med ungarna på rävsvik..
På söndan är det DM i Mormyska.. ska vara sparsam med whiskey fram tills dess så man får in det rätta darret tills dess.

Inga kommentarer: