måndag 11 januari 2010

Dåligt med fiske och jobb..

Ja eftersom det blivit dåligt med fiske får jag skriva om lite annat.
From imorron ser det ut som jag blir arbetslös ett tag tills vägbyggesbranschen kommer igång igen efter vintern.
Så morrondagen skall ägnas åt byråkratiskt brottande med papper och blanketter och paragrafer.

Men allt ont för nåt gott med sig.
Jag lika med ledig = passa dig Hjälmarn jag kommer och hälsar på när jag inte söker jobb =)
Kanske hinner jag med att mecka nån pirk extra oxå.
Men framför allt får jag chansen att träffa barnen varje kväll.

Efter helgen har det rapporterats in possitiva mail från mina nya kunder.
En klubbtävlingssegrare.
En DM-etta
En DM-sjua
Och en possitiv kroktillverkare på 7.e-plats trots gäddor och start på fel del av sjön.

Mankan45U är troligen här för att stanna.

Hmm är det möjligt, verkar som att den globala uppvärmningen åter fått sitt grepp om skandinavien.
Det utlovas bara kring -6 och -4 till helgen, då kanske man kan köra i t-shirt =)
På lördag är det KM1 (äntligen har vi återinfört serien med 3st KM, då koras den bästa fiskaren)
På söndag är det Nora-rycket, inte riktigt min sjö. Har haft svårt att lyckats där sista 10åren, dock kom ja 12.a nånting förra året. Får väl sikta på 10topp men det är ganska mycket folk med och alla är duktiga.

Tror jag ska hinna med en tur före det nu under mina karensdagar.

1 kommentar:

Stefan O sa...

Det är ju rätt tid att bli arbetslös, kan man ju säga. :)

Norarycket har jag aldrig varit med på faktiskt, men det beror väl på att det ligger lite åt fel håll för oss Salabor. Silverfiskarna kör eventuellt något på lördag, sen på söndag ska Enköping ha en kula på Fånö på Mälaren och det är inte otänkbart att man åker dit. :) Men det hinner komma fler bud innan helgen!

Skitfiske!