fredag 8 januari 2010

Snabbtur på Hjälmarn

Senaste veckan har jag tänkt var eviga dag att jag ska ut med barna på sjön o fiska lite och kanske grilla korv.
Men hitills har termometern skrämt oss till att vara inne.. ungarna gejmar wii och farsan tillverkar pirk.
Men idag trotsade vi kylan, det var ju varmaste dagen på länge, endast 14 minus i förmiddags.

Vi tog på oss en varsin garderob med kläder sen for vi till Hällarna. Vi knallade ut 200 meter och slog upp 5-6 gluggar med endast nån firre per hål.
Som vanligt står de bara o tittar på kroken när ungarna håller i spöt, Melwin kände några napp i alla fall.
Tänkte vi skulla packa ihop innan ungarna började frysa, men det var jag som höll på att frysa ihjäl först. Kan bero på att de var smarta nog o behöll vantarna på hela tiden =)



Imorron lördá äre kanske tävling på Mälaren.
Kansket beror på kylan så Atlet kommer med slutgiltigt besked under kvällen.
Även pimpel och kanske främst tävlingspimpeln är mitt kall i livet vette fan hur ja ska göra imorron.
Är faktiskt tveksam till om jag är sugen att sitta 30min + 4 tim + 45 min i stränga 20 minus med lite retfulla vinder som hugger i kinderna.
Det känns inte som det är den som fiskar bäst som vinner, snarare den som byggt upp tjockast plånboksläder-liknande skinn på händer och i ansikte.
Man ska ha en jäkla tur och borra ett stim i huvet, sen bara ösa så länge man har utgångsvärmen kvar i kroppen, kanske pallar man en timma.
Sen får man springa segerdefilering till bilen och sitta på tomgång 3h tills vågen plockas fram.

Plan B är att åka till nån firma o köpa en bastutunna och ställa ut kring nån het plats ikväll, sen hålla sig kring den imorron =)

2 kommentarer:

Leffe sa...

-16 grader klockan 13.00 utlovat *suck*
Håller med dig, fan vet hur man gör, händerna mår ju inte så himla bra i denna kyla *dubbelsuck*
Frösåkersviken oxå, blir ju att gå en del så svetten kommer fram och sen blir man ju gaaaanska så nedkyld...
Men man borde åka...

mankan sa...

Mmm men du blev det ju inställt så då slipper man känna ångesten över att åka eller inte åka =)

Blir kanske en tur på Hjälmarn på söndag om tempraturen tillåter.