måndag 25 januari 2010

Heldag på Hjälmaren

Såhär när man är mellan två jobb är det bäst att man aktiverar sig när man inte söker jobb.
Efter lämning till dagis och skola for jag upp mot Hjälmarn.

Damn.. Kl är 0900 och gästparkeringen är full som vanligt, hade folk parkerat lite smartare hade det nog gått in 3-4 bilar till. Med livet som insats rullade jag ut mot area51 där ingen får parkera.

Knallade ut mot den tänkte fiskeplatsen, stannade upp efter 3,5km och slog upp några hål i ett gammalt stöp som frusit till o skapat lite is mitt bland all snö.
Fick fisk i varje hål med ingen större än 2hg.

Fiskade mig vidare och slog några gluggar med samma resultat.
Till slut kom jag fram till min slutdestination.
Det nappade i stort sett i varenda hål. Snittet låg kring 100 gram med några 200-250 grammare emellanåt. De riktigt stora uteblev tyvärr idag.

Framåt halvtvå-bläcket slog det mig att jag kanske skulle testa spela in en film och föreviga dagen tur med.
Fick fast luren på borren, men det blev lite mörkt och aningen långt ifrån.
Men efter att suttit ute 4-5 timmar orka jag inte göra nån mer film idag, får prova vidare en annan dag.

När klockan slog 1430 hade jag fiskat ur det sista hålet och skotrarna började rulla förbi kors o tvärs åt olika från olika ställen på sjön. Prommenaden ut gick hyfsat i gamla skoterspår. Vägen hem blev den närmsta med inte den snabbaste, var en del snö o stöp att ta sig förbi.

På väg hem stoppades jag av en trafikpolis iklädd en fiskares mundering.

Tydligen hade jag stått felparkerad fast jag ställt mig utanför sidlinjen på den fotbollsplanslika tomma ytan..

Nog för att vissa fiskare skarvar när de ska visa hur stora fiskar de fått..

Men idag var det längden på min bil som skarvades, den borde vara bortåt 8-9 meter lång med tanke på att en halv backlucka spärrade en halv väg =)

Eftersom jag hade gjort fel orka jag inte bry mig om att få rätt i sakfrågan angående längden på min bil.

En trevlig tur på det hela taget i alla fall, med massa frisk luft och kanske 15kg återutsatt fisk och 2kg 250grammare med hem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte riktigt förstått problemet med den där parkeringen men i mion bok står det att spanska ryttare löser allt när det kommer till biltrafik. På dom bara Mankan, visa vem som inte ger sig!
/FS

mankan sa...

Nästa gång ska jag klistra fast en libresse invisible på bakluckan så kanske bilen blir osynlig =)