tisdag 20 april 2010

I huvet på en mångsysslare

Gjorde ett par prototyper på jerkar igår. Har med avsikt inte kikat så mycket på andra befintliga jerkar för att slippa påverkas undermedvetet när jag tar fram mina egna modeller.

De första är gjorda i 18mm MDF, men densiteten verkar lite låg för jag fick vikta de ganska mycket.
Men de duger som testpiloter för att få en känsla över gången på de samt hur mkt lack o krokar kommer tynga de ytterligare.

Var in på lundgrens och beställde epoxylack mm mm igår, hoppas få det innan helgen.
Sen köpte jag en 15-20 kulörer färg från staterna som ja verkligen hoppas kommer under nästa vecka för jag är så badly sugen på att börja lacka lite med brushen och se om man har några skills alls.

Inte nog med det, det ramlade ner lite matrial till mormyskor i lådan idag oxå.. det måste oxå testas och se hur de blir.

Tanken är att jag ska bygga ett fräsbord när tid finnes, så jag kan bearbeta mina dyra ekplanka ja köpte idag till de riktiga jerkarna.

Vill minnas att jag ska bygga några Mankan-varpor oxå.
Fan man får snart sadla om till att bli redskapstillverkare =)

Imorron stundar lite hederligt tungt slit på jobbet igen, Sthlm är målet för ons-tors.

Inga kommentarer: