fredag 30 maj 2008

184 dagara kvar..

Till den 1.a december..
Och eftersom vi haft några riktigt usla vintrar förväntar jag mig revansch med ordentliga isar som ligger redan i december.

Förövrigt har ja legat lågt på fiskefronten. Tänkte ha testat på att jigga lite abborre i svartåns utlopp i Örebro eller kanske dänga lite med en limegul/grön fetingjigg i Arbogaån efter Gös.

Men det har mest blivit jobb o sömn sista veckan.
I helgen är det metartävlingar både lörda o sönda. Imorron har vi i Sturefiskarna tävling i Arbogaån, men jag hinner tyvärr inte deltaga utan tänkte ta en tur med bågen dit o kolla lite samtidigt som jag passar på att köpa lite maggots på Zoo-butiken.

Så morrondagen bjuder på förmiddagsåkning på supermoppen.. lite åskådarfiske i Arboga.
Sen är vi 13st som ska göra upp vem som är lättast eller bäst på att ratta en gokart i Örebro, efter det ska ja farsan o brorsan ha killdag.. med kalla bärs o stora grillade köttstycken.. kanske avslutas kvällen med en bärs när ja kommer åter till köping på kvällen..

Men justja.. detta är ju min fiskeblogg..
På söndag ska ja fiska igen.. DM trad-mete i Västerås.. mälarparken nånting. Det blir typ för 4.e gången av max 7-8 tillfällen i sommar, och då har jag ju tagit upp det här med sommarfiske ordentligt i år.. Nej tacka vetja pimpelfiske.
Webshopen till pirkarna rullar på liksom beställning av plåt.. råkade bli en order på 10 m2. Lika bra att passa på när man väl fått tag på en leverantör.. o bara frakten skulle bli tusenlappen.. så vafasen klippte till på extra plåt så fraktpriset blev lägre per kvadrat =)

Nu tar vi de.. nu tar vi de nu taar vi de.. nu tar vi de... nu tar vi de.

Inga kommentarer: