onsdag 28 maj 2008

Plåt plåt plåt..

Ja nu har jag jagat plåt intensivare än jag jagade abborre på isarna i vintras..
Men skam den som ger sig.. Måste ju tillverka lite fler "mangepirkar"

Ett par kontakter ja haft med andra tillverkare köpte sin plåt från metallvaruhuset eller va de hette, men de var såklart uppköpta av Tibnor.

En annan kontakt jag köpte lite plåt av har inte mer att undvara.

En tredje snubbe skulle kolla upp med sin bekanta som jobbar på ett av nordens största plåt/metall-företag, men de hade visst ingen plåt inom 15 mils radie, vet inte hur den sagan kommer sluta.

En fjärde kontakt ja stiftat är mot ett företag i grannbyn som verkar hjälpsamma som just nu kollar upp kvantitet o priser. Jag vill ju liksom slippa skaffa en hel verkstad att förvara min plåt i.. några kvadrat räcker gott.

En femte kontakt kollade upp med sin chef på sin mek-verkstad där han jobbar, men det verkar som det rann ut i sanden.. de skulle kolla med nån firma i örebro hursom.

En sjätte kontakt jobbar jag med, han skulle kolla upp med ett annat stort metall-företag om de kan sälja av nån kvadratmeter plåt till en småskojare som mig.

Väntar även på svar från Rajnfällt om pirktillverkning går under "hushållsnära tjänster"

Det gick ju nåt program på TV.. här är din kock, nån snubbe som kom hem till folk o laga mat.
Tänkte lite på samma koncept, då borde ja få sälja av mina pirkar utan att betala skatt.

FÖR JAG KAN JU INTE SÄLJA DE SVART... hur skulle det se ut.
Då skulle det ju inte finnas pengar till ofentliga sektorn, då kanske sjuksköterskorna skulle behöva gå ut i strejk för högre löner =)

Nu väntar ja bara på tvätten ska torka, sen ska jag ut till en vattenpöl med klart vatten och funktionstesta Mankan45,50,58 Diamanten 51,66,81 och några andra hybrider.

Kommer snart rapportera om min nya sajt där det kommer säljas mankan-pirkar.

Kastar upp en bild.. diamantpirken, 2009 års dräpare ligger på locket. Den kommer göra sig bäst med 1dm lina och en mormyska under.

Inga kommentarer: