fredag 27 mars 2009

Åmänningen = min sista tävling i västmanland för i år..



Jag har både halvt lyckats och totalt misslyckats på denna sjön förr.
Mina misslyckandes har skett då jag irrat runt kring oljeön o bortåt.

Men denna sjö är lite nyckfull.. man kan dra 4-5kg i ett hål men det är helt tomt runt ikring till alla parasiters förtret.
Planen är att starta i sundet mot lilla aspen, förmodligen är utloppet avruskat.. men man får starta straxt utanför. Sen är tanken att jag går ut mot flaket och letar upp ett grishål med ett par kilo, borrar tomt runtikring. Byter plats med 200m letar upp ett nytt grishål, borrar tomt runtikring. Flyttar 200m och tar ännu ett nytt grishål osv. Visst låter det lätt =) frågan är ju bra vart de beryktade grishålen finns.
Imorron kan jag svara på det och märk ut på kartan ;)

Men fasen på 5h hoppas jag man kan får upp en 7-8kg(helst 10-11kg).
Kom 5.a på kring 5-6kg för nåt år sedan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gick den då ?
Inge resultat ?

Feskarn sa...

Han fick ju knappt 2kg man kan ju undar var han va o fiska *s*

Feskarn sa...

Vinnaren hade 11730 o mankan hade 1790.. Hur mycke eller lite ska mankan få på sm o i östersund ???

Anonym sa...

Nu är ju i och för sig Åmänningen en sjö där man mycket väl kan gå bom en hel dag om det vill sig illa... Det finns nog ingen annan sjö där man är så beroende av att hitta något eller några riktiga fläskhål för att komma någon vart. Det brukar alltid finnas några som har flyt och hittar fisk, men bakom dem rasar vikterna ofta snabbt i resultatlistan.

Detta sagt till Mankans försvar....

/Stefan O

mankan sa...

Ja som det redan står så är åmänningen speciell och inte direkt nåt favoritvatten.
Jag startade hur som på rätt plats där 2.an och 3.an i senior satt kvar o gnetade ihop 9-10kg medans jag letade efter de beryktade fläskhålen.

Men men.. nya tag nästa år.

På SM och i Östersund kommer det gå bättre =)

Feskarn sa...

Ja du mankan du springer i från fisken o de e inte första gången du gör de ju..
Sluta o spring så mycke utan kolla var dom får fisken o fiska där.

mankan sa...

Nja det är tyvärr inte min fiskestil, om det sen är din taktik kanske du behärskar den bättre än mig.
Jag letar hellre fisken själv än tar rygg på andra duktiga fiskare.