söndag 19 april 2009

Slut på pimpelsäsongen 2008/2009

Ja det är med lite vemod man stuvar undan pimpelgrejorna i väntan på att isen ska lägga sig igen.
Säsongen kan väl summeras med halvt godkänt.
Hade hoppats på nån spik i vinter, men kom 2.a som bäst på Mälaren.
Iofs så spikade jag på mormyska-DM, men det är ju inte pimpel i den bemärkelsen jag menar.

Jag fiskade uteslutande med mina egna pirkar och de får fortsatt förtroende till nästa år oxå.
Mankan50V kommer skrotas då den hakar upp på linan alldeles för ofta.
Den nya U-serien som utvecklades under säsongen kommer jag satsa hårdast på för de blev jag väldigt nöjd med.

Tafspirkarna Diamanten upplevde jag som lite väl tunga. Men jag tog fram en mer slimmad variant som stack lika snabbt ner på djupet men gav lite mer känsla i fisket.
Jag har hållt Håkan "knoppen" Jansson med pirkar under säsongen och diamant51 samt Diamant81 slim fick vara med och vinna Lag-SMguld samt att han spikade en tävling på Rudsjön när han metade mört med de.

Mankan45 U ser han nog mest som en gäddpirk då han haft lite otur och fått många slämpeller på den. Men å andra sidan hade han nog fått de på vilken pirk som helts. Det blir ju så när man är på rätt plats vid fel tillfälle =)
Så det simmar nog runt en 3-4 gäddor med Mankan45U som piercing i läppen =)

Till nästa säsong kommer följande pirkar finnas.

Mankan37 V
Mankan45 V
Mankan58 V

Mankan37 U
Mankan45 U (Min stolthet)
Mankan50 U
Mankan58 U (Fin hjälmardonk)

Diamant 51
Diamant 81 (B-fjärden)

Diamant slim 43 (37.an skrotas de 43.an är tillräckligt liten på grundvatten)
Diamant slim 51
Diamant slim 66
Diamant slim 81

Nu när sommarfisket tar vid brukar jag dra mig tillbaka och gå i ide.
Men förra årets 2.a-plats i KM-serien gav ju lite mersmak.

Så jag satsar på att fiska 3st KM samt DM.

Under semestern tänkte jag hinna med några tisdagar på tjurlången där vi har båtmete under 20veckors tid. Blir svårt att följa den serien när man ligger borta på jobb i veckorna =(

Planer finns även att bjuda med mig själv på nån båt och jigga lite abborre och gös på Hjälmaren några sommarkvällar.

Sen blir det nog några metarturer med barnen.

Allt kommer upp på blogggen, med det blir inte lika mycket aktivitet här under sommaren som vintern.. tror jag =)

Inga kommentarer: