fredag 24 april 2009

Sommarfiskepremiär med familjen

Vi började dagens äventyr ute vid Tjurlången där vi lade i båten.
Vi tog en tur i sjöns norra ände och rodde lite drag. Missade ett napp eller bottenkontakt.
Men lite längre fram längs vasskanten fick vi en gädda straxt under kilot som åkte tillbaka.

Sen var det planerat att vi skulle grilla lite i den nya "grillkojan" men den var upptagen av ett gäng gubbar som hade med sig packning och dryck för hela helgen såg det ut som.

Vi drog vidare mot nya kanalen som har fina grillplatser..
Men som vanligt var de flesta upptagna, men till slut hittade vi en som passade oss.

Mina småttningar var inte sena att samla ihop lite ved till brasan.


Jag tog hand om min favoritsyssla.. ELDA !!
Efter några grillade korvar och köttbullar senare var det hög tid att testa fisket i kanalen.


Melwin hittade en riktigt mörtstim och fick i snabb följd 22 mört 2 björknor och en löja.
Sen fick snokarna pappa att vilja åka hem =)



Tuwa skippade fisket, hon tog det piano i solskenet istället.

5 kommentarer:

Björn sa...

Nu får du allt följa med mig ut och sommarfiska lite :)

mankan sa...

Klart jag ska.. vart far vi =)

Anonym sa...

Dåligt me rapporter ?
Mycke jobb nu ?

Björn sa...

Vi slänger i båten och drar upp till Långsvan och drar lite feta gäddor/gös/abborre? Jag har givetvis nya Jerkbaitsaker och massa annat skoj vi kan leka med :D

mankan sa...

Anonym: Ja tyvärr är det dåligt med fiske just nu.

Björn: det låter kanon.. räkna med att jag ska dra några feta borrar o gösar jag oxå =)