lördag 16 maj 2009

DM i svartån utanför Salbohed

Japp imorrn är det dags för trad.mete.DM en av de få tävlingarna jag tänkte avverka under säsongen.

Min taktik är att dra ett bra startnummer som håller många och stora fiskar där jag kan stå och dra i 4 timmar.. nån som har bättre tips =)

Har inte vart på plats förut men ån ser ganska smal ut.. så jag klarar mig nog med mitt 6-meters. Men det börjar bli hög tid att skaffa sig ett 8-meters oxå.
UL-spöt skulle jag kunna lämna hemma för jag tror varken det blir tal om botten eller kastmete.

Nästa helg kör vi 1.a KM-tävling av 3st med Sturefiskarna.. det ska bli kul.
Förra året slutade jag 2.a vore kul om man kunde skrälla ordentligt i år =)

För övrigt har det inte blivit nå fiske alls sista tiden. Har metat lite mört med barna vid nåt tillfälle. Men inget kvalitetsfiske efter abborre eller gös, men det blir nog några fisketurer lite längre fram.. har fullt upp och ligger ute på jobb hela veckorna. Finns inte tid för allt när väl helgen kommer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inga fiske pass på sommaren ??
Vet du fiskat..
Rapportera..

Joel sa...

Dåligt med uppdateringar ditt fetto!!

mankan sa...

Jaja jag ska uppdatera lite.. nån gång =)