fredag 5 juni 2009

Det har vart dåligt med fisketurer än så länge.

Men DM trad mete slutade jag på en 12.e-plats av 21st och lyckades ta hem lagbrons med hjälp av veteranen Knoppen som klev ner i vårt seniorlag.

KM1 gick absolut inget vidare, slutade på näst sista plats.. men det var jämt mellan 2,6-2,9kg där jag tampades. Greger hade som vanligt 10kg följd av Hermansson på 8kg.. men de är ju tävlingskommitén, så jag tror de har nån deal med fisken där vi är =)
Ligger 9.a i totalen bland dryga 20 st.

KM2 går av stapeln nu på söndag.. då ska de tas.

Följer det förra årets mönster skall jag vinna på söndag. För då plumpa jag 1.a, vann 2.a och kom 2.a på 3.e KM.

Idag var hela familjen inkl. brorsan ute och metade och kastade lite vid notholmen.
På vägen hem stannade vi en kvart vid kvarnfallet där jag tänkte försöka mig på konststycket att landa nån fet abborre.. jag fick nöja mig med en 7hg-gädda som hann med att tugga sönder jiggen innan han landades, och brorsan fick äran att klättra ner vid vatttnet o kroka av slempellen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska inte fiska me jigg vid kvarnen utan me löja då får du dom stora borrarna på hugg.
Precis nedanför kvarnen. Precis vid utlopet.

mankan sa...

Ja jag får prova det..