fredag 12 juni 2009

"En sån dag.." (citat: Olle i pistvakt)

08:30 - Melle har skolavslutning i klassrummet med skönsångande 1.or och 2.or =)

09:30-12:30 - Sitter på nätet och i telefonen och letar begagnade båtar på firmor från Västerås till Laxå utan större framgång.

13:00 - Ringer upp en annons på blocket jag spanat in senaste dagarna. Vi kommer fram till ett förmodat köp. Helst innan 17:00 då säljaren på studentkaffe.

13:00-14:30 - Letar kärror och båttrailers.

14:30 - Säljaren ringer, vi flyttar fram affären till efter 20:00 och vi kommer överens om en deal som gör det möjligt för mig att ha råd att hyra trailer. Ringer den lokala uthyraren och bokar kärran till kl 17:00

15:00 - 17:15 - Surfar Biltema och lägger upp en plan. Hämta kärra->Shopa på biltema i v-ås->åka mot Nyköping->handla båt->lägga båten i sjön->lämna kärra->sova->ta tåg till Arboga och lira pokerturneringar 14.00 och 18.00.

17:15 - Lassar ut lite stålar

17:30 - Kvitterar ut kärran hos en mindre skojfrisk ägare som otrevligt avvisar mitt prutningsförsök. 3h kostar 300:- 24h kostar 600:-
Självklart tyckte jag att 17:30-00:30 kunde kosta 500:- då har chansen att hyra ut den hela dagen imorgon istället för den ska stå tom hos mig i 17h.
Men våran inställning till det gick isär för det var tydligen sista hundringen han gjorde vinst på.. då skulle jag lagt ner den business.en, verkar inte så vinstrik.

17:35 - Hänger på kärran som mest liknade en plundrad ljusslinga baktill. Nån förståsigpåare på firman kom ut och mecka lite. Tydligen visste de mkt väl att den var trasig då de permant lagat ena sidan med en bit bandjärn som skulle ge tryck mot kontakten på baksidan av lyset.. jag hade nog provat lite 5-56 och borstat upp o bockat till stiften lite. Blinkersen var helt död liksom hela högersidan. Nån enstaka positionslampa lös på sidan =)

17:45 - Återköp

18:00 - Hemma igen måttligt road.

18:00-18:10 - Raggar kärra utan framgång. Hittar till slut en trevlig snubbe i Eskilstuna som svarar fast de stängt för flera timmar sedan. Vi kommer fram till att de hyr mig en kärra imorron bitti fastän de har stängt.. tur det finns goda människor än.

18:10 - Får ett ryck och kommer på att jag fortfarande måste ha kätting o lås o rep till imorron.

18:20 - Stämmer ny träff imorron förmiddag med säljaren.

18:35 - Snubblar in på Biltema och stressshopar för dryga 5-hunkan.

19:00 - Kastar mig in på Max för lite krubb.. beställer lite allt möjligt och sätter mig till ro och börjar käka.. Efter en chilifries och lite chilicheesebollar ska jag greppa burgaren. Men vafan jag beställde en Max orginal, det här är ju en chili bonanza. På väg upp och ska gå och klaga, kollar på kvittot.. Maxmål 59:- hmm chilimålet kosta ju 69:-
Sätter mig nöjt ner och käkar upp burgaren 10 spänn "rikare".

20:00 - Kväll i tv-soffan

Inga kommentarer: