onsdag 17 juni 2009

Mitt andra intresse..

Vid sidan av fiske och familjen har poker alltid legat mig varmt om hjärtat.

Jag har lirat poker till o från sen knappa 20år tillbaka.. alltså ett bra tag innan Texas Holdém-hype.en kom för några år sedan.
Förr lirade vi alltid Mörkpoker med och utan knäcktöppning och det är Mörkpokern jag har fastnat för.
På senare år lirar jag en del 7-E-Mörk med minskad kortlek, riktigt skoj.

Jag är med i ett pokergäng som kör turneringar varannan månad ungefär, där är det endast Texas HE som gäller. Eftersom mitt spel inte passar den grenen skördar jag sällan framgångar.

På senare tid har SvenskaSpel kommit igång med lite Mörkpoker-turningar vid sidan av alla tusentals HE-turneringar.
Det körs en daglig kl 19.30 med inköp på 50+5kr som jag alltid missar pga andra sysslor.
Men ikväll lyckades jag vara på rätt plats vid rätt tid och anmälde mig.

Gick lite knackigt i början och bluff-tiltade tidigt, det var vändningen. Hade endast par i 6.or och höjde på från lilla mörken varpå stora mörk ställde mig allin..(hade bara nån hundring kvar av de 1500 startmarkerna = TILT)

Sen som ett under köper jag in ett fyrtal.. det finns typ 13st fyrtal på några miljoner möjliga händer.
Och min kombatant köper 2 kort, antingen på 9 9 A eller 9 9 9 men men det är det som kallas poker.. allt kan hända.
Men det var dåligt spelat från min sida.

Plats 1: sara11 (1305.00)
Plats 2: johnkl (4919.00)
Plats 3: x FearMe (1256.00)
Plats 4: pistolpet (4899.00)
Plats 5: Unknown (0.00)

x FearMe lägg LM 150.00
pistolpet lägg SM 300.00

** Giv **
sara11 [N/A, N/A, N/A, N/A, N/A]
johnkl [N/A, N/A, N/A, N/A, N/A]
x FearMe [6k, 4k, 10k, 5s, 6r]
pistolpet [N/A, N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***
sara11 Lägg johnkl Lägg
x FearMe Höj till 900.00
pistolpet Höj till 1500.00
x FearMe All-in 1256.00

*** Byta ut ***
Plats: 3 x FearMe [6k, 2h, 6h, 6s, 6r]
Plats: 4 pistolpet [N/A, N/A, N/A, N/A, N/A]
sara11 Sitter nöjd
johnkl Sitter nöjd
x FearMe Utbytta kort:3
pistolpet Utbytta kort: 2

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2512.00
sara11 Lägger mig Vinst: 0.00
johnkl Lägger mig Vinst: 0.00
x FearMe [6s, 6h, 6k, 6r, 2h] Fyrtal i sexor Vinst: 2512.00
pistolpet [9s, 9h, 9k, Er, 3h] Triss i nior Vinst: 0.00

Efter att jag fått det extralivet och hoppa upp lite i placeringslistan knöt jag ihop spelet och kom upp på en 2.2 - 3.e-plats i markerligan som jag höll till finalbordet med 5 gubbar kvar av de 40 startande.
Men det var en givande headsup som vacklade fram och tillbaka.. där krille var den som stal mest mörkar. Men mitt stabila spel där jag satsade hårt på bra kort höll i längden över hans mer lottoliknande spel =)



Efter knappa 3h spel fick jag äntligen se denna pop-up =)
Nu blir man inte miljonär om man bara satsar 50kr.. men ack så vann jag 800kr
Kanske räcker till en och annan jigg =)

4 kommentarer:

Joel sa...

Fy fan blir till att säga upp sig snart då med andra ord ;)

mankan sa...

Haha ja det vet du.

Jag jobbar endast för att det är skoj att ha nåt att göra om dagarna, inte för att tjäna pengar. Det har jag så gott om ändå =)

Fiskarna sa...

Jigg? Det räcker till ett blilligt ligg men då kostar ju resan en del.

mankan sa...

Hehe.. så sant =)