söndag 12 juli 2009

Några turer på Kvarnsjön

Det har blivit några svängar på kvarnsjön och kroksjön senaste veckorna.
Men det jag redan konstaterat för flera år sedan är sig likt.
Det finns hur mycket gädda som helst kring halvkilot, de större rackarna får man nog jaga på våren.
Nu slipper jag ju helst gädda över lag, så jag har mest jagat borre.
Tyvärr har jag inte fått nån fin borre än.. dock några stycken som duger som matfisk.

Men skam den som ger sig, jag och stefan har jiggat, "popprat" provat spinnare mm men det som gett bästa resultat är kastmete på löja.

vi hade ett skapligt race med borrar som var i farten tills löjorna tog slut.
När vi fiskat nya och kom tillbaka var festen slut.

Men vi ska snart ut på ny tur och leta på kilos-butarna som vi vet finns i sjön av tidigare års fiskeerfarenhet.
Imorrn ska jag se om jag kan få tillbaka några hästar av de 12 ursprungliga.
Den gamla rishögen till motor vill inte varva ur riktigt. Så nytt soppafilter, nya stift, filade brytare och rengjord förgasare hoppas jag hjälper lite.

Återkommer med resultat senare

Inga kommentarer: