tisdag 14 juli 2009

Hjälmaren ikväll

Har man inte jobb så skaffar man sig.
Hittade lite svetsjobb på motorn igår, måste snora dit lite tig på locket till växelhuset.
Det får Stefan fixa i eftermiddag.

Sen ikväll bär det av mot grundholmarna och se om några abborrar är hemma.. Med min och Jonas vanliga otur blir vi säkert utan fisk.

Men innan dess ska jag passa på att besöka willys-sportfiske då jag har annat ärende i västerås idag. Lutar mot att jag köper mig en rejäl boxväska.
Skulle gärna köpa ett 240catana 2-8g och en fin shimamorulle oxå, men det räcker nog inte pengarna till.

2 kommentarer:

Fredrik Samuelsson sa...

Tjenare i sommarregnet.
Jag har ett sånt där spö som du snackar om och tycker att det är det bästa för just abborrfiske. Kan köra små spinnare och jigg med det. jag har inte provat att köra med löja men tror att det kan vara lite vekt då.
Kämpa på med fisket på Hjälmaren.

mankan sa...

Kul med sånt celebert besök i bloggen =)
Jag har inte köpt nåt spö än, men lönen ligger o brinner på kontot kanske blir ett snart.

Annars tycker ja sommarfisket mest är en transportsträcka till det riktiga fisket i vinter.

Hör av dig så fort B-fjärden är gångbar och levererar, så ska jag upp och tjuvträna nån helg och leta ställen till nästa års superpimpel som jag hoppas ligger med i planeringen.
Själv är jag sugen att försöka anordna en Hjälmare-Cup fre-sön om vi blir några fler arrangörer.