lördag 27 mars 2010

Off Topic.. Rubiks kub

Var hem till brorsan och kollade in alla hans gamla grejer han tänkte bränna upp i en utrensning.
Bland all sparad bråte hade visst jag ännu en kartong jag oxå.

Våra föräldrar verkar aldrig besökt en möljöstation, de packade allt i lådor och skickade med oss i våra flyttlass.
Jag gick igenom kartongen med grejer som är typ 25år gamla.
Bland alla gamla minnen hittade jag den..


RUBIKS KUB
Jag vet att jag för några år sedan på mitt förra jobb gav mig i kast med att överlista denna kub.
Lärde mig lite drag och strategin, men tappade tålamodet.
Men ikväll ska den benne mig lösas.
Kollade lite klipp på Youtube och lärde mig återigen grunderna och algoritmer.
Men söker för fullt på del2 så jag kan lösa hela kuben =)
Detta är pimpeltaktik.. hålla igång händerna och testa tålamodet, perfekt att avnjutas tillsammans med en whiskey.
Och framförallt trevligare än alternativa träningsmetoder så som löpning eller annan konditionsträning som jag hållt mig borta ifrån flera år.

1 kommentar:

mankan sa...

1) Fi U Li Ui

2) Ri Di R D

3) U R Ui Ri Ui Fi U F

4) Ui Li U L U F Ui Fi

5) F R U Ri Ui Fi

6) R U Ri U R U U Ri

7) U R Ui Li U Ri Ui L

8) Ri Di R D

Ovan är de olika algoritmerna man följer.

Jag lyckades, men jag vet inte om jag orkar lära mig utantill..
Sjuk manick den där kuben =)