söndag 19 december 2010

Bryta ihop o komma igen..

Jag kom och tänka på att Brynäs IF många år spelade dåligt på hösten men desto bättre efter jul.
Har till o med för mig de höll nån julcermoni under hösten för att på nåt sätt lura sig själva.

Om jag nnu själv lider av nåt liknande vet jag inte.. men jag siktar att tagga till mig efter jul.
Har tappat gnistan lite ute på isen känner jag.. vill ha lite hunger tillbaka.
Men det klart, har ju aldrig vart nån vidare tävlingsmäniska med undantag för just pimpel.

Lördagen var en riktig flopp.
Det var tydligen några som kommit upp ett par tre kilo, men sen var det många som bara hade några få pinnar.

Söndag var mest kall och avslagen.
Vi knalla ut från Lunger och tankar på att gå över till görningberget fanns.
Men 4 km i dimma och snöstorm lockade inte idag. Fiskade kring gåvör´n istället.
Trion Andres, Greger o Knoppen blev sittande tätt i en klunga direkt medans ja o bror gick runt ön från andra hållet.
Fick endast nåt kilo under letandet.
Nån timma kvar hade ja borrat mig och satte mig i anslutning av trion i snålbåsten.
Tyade bara dra ihop 6kg.. med knopp hade redan över 20kg och det är ju inget man fiskar ikapp direkt =)
Och ja visst hade jag kunnat sprungit dit tidigare.. men när 10 man ska göra upp på hela Hjälmaren letar man hellre ett eget område.. kan själv.. men idag gick det inte.

Men en riktig prestation av knopp som mäkta med att dra 29,5 kg Greger hinka upp knappt 24kg.
Även om det nappar konstant är det svårt att inte påverkas av kylan som biter som kamphundar i händerna på en. Det var inget vidare snitt på fisken heller. Nån matfisk då och då, men mycket mycket smått oxå.
Men nollgradigt och vindstilla då tror jag lätt det går att spränga 40-gränsen på 4h när fisken är i tagen på Hjälmaren.

Knoppen med sina 4 segerpåsar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad gör ni med fisken

mankan sa...

De största blev matfisk.. Resten blev grismat, och kastades inte bort.