onsdag 30 december 2009

En kort sväng på Hjälmaren

Klockan vrålade på mig 0720 imorse, jag kände på mig hur kallt det skulle vara ute jämfört med min varma säng.
Men kvart i åtta kom jag väl upp till slut.

Driven på McD bjöd på 3 toastar och en stor blattekaffe, eller heter det kaffe latte.. nåväl.


0900 var jag framme vid Rätsvik.

Solen var förvisso på väg upp men de 20 kallgraderna kändes ändå.

Borra mig på några fläckar jag brukar kunna lura upp o annan randig, men det blev bara nån stöt. En klubbkompis från Atlet skymtades ett par hundra meter ut, gick dit och surrade lite. Fick några små rackare.

Provade tafs och mormyska för skojs skulle och fick nån 250-grammare.


Ganska snart bestämde ja mig för att packa ihop. Min kompis som hade mött upp på isen var innne på samma spår.

Sagt och gjort så traskade vi inåt. Då stötte jag på ännu en Atletfiskare som skulle prova lyckan.

Och när jag packa bilen dök Tobbe och hans tjej upp, hade man vetat alla skulle hit kunde vi dragit ihop en kula.

Tydligen har det dragits lite bättre matfisk här de senaste dagarna, och det förvånar inte.

Det brukar vara ett bra ställe i början av säsongen. Om det inte ska bli överjävligt kallt imorron kanske jag gör comeback om jag är taggad.

Isen var sådär.

Kring 10cm kärnis +-3cm, toppat med 5-10cm slask garnerat med decimetern torrsnö.

3 kommentarer:

Tommy -Atletfiskarna sa...

Kallt var det, men som tur var blåste det inte nämvärt. Fick ihop ca 2-2,5kg. 6-7 matfiskar att ta med hem. Åker dit i morgon bitti och provar att ta sparken över till valen. Kanske är det där bumlingarna står och väntar...

Mankan sa...

Mmm kanske det.
Vi ska oxå ut mot valen/nyckeln imorn.

Leffe sa...

Tommy & Mankan fan vad ni tjuvtränar!!
Räcker det inte med soffliggande å lite tur ??
Hmmppffff, får väl ta en tur imorrn dårå :)

Skitfiske på er och Gott Nytt 2010!!