söndag 27 december 2009

Kanonkula dag1

Japp i morse bar det av vid 0830 mot sydvästra delen av B-fjärden, starten gick av stapeln vid Skatan. Först fick jag gräva fram bilen ur 25cm lätt nysnö som fallit sedan 2300 igår kväll.
Mina förhoppningar om en snöfri is krasades alltså i samma stund som jag grävde fram bilen.

Tankad o klar åkte mot fjärden.
Väl framme var det tydligen 13 grader kallt.

Första hålet small det på en gång på tafsen.. sådär ja tänkte Mankan !
Men det var bara en sneseglare jag hittat på för sen var det tomt.
Sen blev det Bom Bom Bom..

Nu kasta jag ner Mankan58U med en färggrann 12.a
Till slut hittade jag ett hål som gav 2 myror, sen i samma stund som Freddan borrade sig förbi fick jag fart på de o konten blev 2 kg tyngre.
Jag gick ganska snart över på en Mankan50U med idoten från Kurre under pirken.

Jag borrade mig vidare över ett snöfritt flak med slask. Hittade på ett till 2-3 kiloshål.
Sen försvann solen(även om den inte värmde nåt så kanske placeboeffekten gjorde en varm) och det blev det..
Frågar du pimpelfiskarn Mankan, så blev det svalt ute.
Frågar du människan inom Mankan var det nå för djävulskt kallt, i alla fall om händerna.
Tror ja nästan tappa känseln upp till armbågarna.
Nu var kl 1230 och jag var riktigt less på skiten.. sprang några värmeslingor, dricksflaskan i jackfickan var isglass så det blev ingen vätskepåfyllning.

Straxt efter 1300 fick jag själen tillbaka och började borra mig vidare.
Först 1345 small det på nytt och jag lyckades nog bärga 1,5 2kg i sista hålet.

Vägde in på 7368 som räckte till en 4.e plats efter Jens, Janne och Ankarberg.

Nu är det bara att ladda om inför morrondagen och totalen även om man ligger bra många kilo efter täten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Mankan, om du inte hade vart en sån fryslort så hade du tagit hem det ; ) Lycka till imorn.. //Simon

Anonym sa...

Nä fy fan, höra Mankan gnälla på att det är kallt det trodde jag aldrig skulle hända :)

//Björn

Emil_sj sa...

Det fanns nog ingen på björköfjärden i går som inte gnällde på kylan. Det blåste bra också.. Det var lika kallt idag..
Bra fiskat Mankan!

mankan sa...

Jo du Björn.. det var lite småkyligt. Tror till o med ja fick med mig ett halvt förfruset höger ringfinger =(

Ja Emil håller med, igår var det råkallt.. idag var det den satans blåsten med nålar i.
Bra fiskat själv.