lördag 14 februari 2009

DM på Snyten imorron

Hmm snyten snyten snyten..


Har man spanat in min blogg tidigare kanske man minns att jag inte riktigt blivit vän med snyten.. knepig sjö i mina ögon.


Jag vet faktiskt bara ställen man inte ska fiska på.. sämre med bra ställen man ska fiska på.

Tydligen är det ett jäkla före på isen och utgången har ökats till 45min samt ingångstiden är 60min. Så jag får väl starta 90min min innan 15:00 alltså 13:30 om jag ska hinna hem imorron.
Jag ska känna lite på underlaget innan jag bestämmer mig för vilken cikel fisket kommer att bedrivas inom.
Förra gången jag var på sjön starta vi i södra ändan och då fick jag gå ända längst upp i norr innan det började nappa.
Men eftersom starten nu är i norr är det mot mina principer att bara knalla 5 min och stå och trampa i 25min (40min imorron med förlängd långtid)
Samt att man få fajtas med flera om fisken eftersom många stannar i starten som inte har de fysiska förutsättningarna att älga runt hela sjön.
Jag tror att det blir antingen viken in till höger eller kanske viken som går in bakom halvön där snytån rinner ut.. det visar sig imorron då SM-biljetterna för nästa år ska delas ut.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej !
Gick de inge bra på DM ???

Anonym sa...

Du !
Du ska inte springa så mycke på tävlingarna när de inte nappar på en gång.
Dom som vann o låg i topp dom satt kvar o nötte i hålet flera minuter. Kompisen sa han satt 4-5 min innan dom dom börja nappa

Anonym sa...

Nej det gick inge bra.

Jo jag vet.. men gnetmete är min akilleshäl.. Jag hatar att sitta ocj nöta.
Men jag får bättra mig på det, med facit i hand sprang jag förbi flera potentiella fiskeplatser.. men men friskt vågat hälften (ibland inget) vunnet =)

Anonym sa...

Får ni i Sturefiskarna ihop något lag till lag-DM på söndag, då?

/Stefan O, Silverfiskarna

Anonym sa...

Jo i år har vi tydligen fått det.
Men min insats blir sisådär.. Har feber och en jävla massa snor i näsen som rinner i ett.

Vi blir Jag, Christer J, Bengt H, Anders T.. så vi ska nog ge er en match =)

Anonym sa...

Hehe, ja det var i sista stund som jag fick ihop lag då mina ordinarie kompisar tydligen skulle ställa upp på Upplands DM i morgon. De bor visserligen faktiskt numera i det länet sedan Heby bytte län, men visst blev jag besviken... Men så ringde Peder Sundström från Atletfiskarna och frågade, så då blev det så att jag ställde upp i lag för den klubben. :)

Vi i laget blir jag, Peder och två som han kallade för "Norpan och Tommy". De två sistnämnda har jag inte någon riktig koll på vilka de är, men det ger sig väl i morgon! :-D

mankan sa...

Nice.. då kanske vi blir några lag som slåss om SM-platsen =)