söndag 1 februari 2009

Hjälmarna avklarad

Hmm jag hade ingen aning om vart man skulle slå första gluggen.
Till slut satte jag borren i isen mellan Bälgholmarna och Valen.
Det gick trögt förutom ett race som varade 20-25min då jag drog upp ca: 7kg av mina slutliga 9080 gram.
Sista 2h15min blev det inte många fiskar.
Däremot fanns det de som hade bättre fiske ute vid Görningsberget med 21,5kg som blev segrarvikten.
Fisket bedrevs med en Mankan50 i början, sen gick jag upp på Mankan58 med min favoritkrok som är svart, gul, grön, ceris med antrongarn i.
Mot slutet var det en kluns som tyngde av linan, som förmodligen fått nån skada under dagen.
Fisket avslutades med en Mankan58Fet med nån papegojliknande krok.
Nu ska det återigen jobbas en vecka efter E4.an i Ö-vik.
Nästa helg är det Barken som står på helgschemat.

Inga kommentarer: