fredag 2 januari 2009

Anorexanten

Ja som namnet antyder är detta en Diamant81 som fått Anorexi.. således Anorexanten81
Lite smärtare lite smalare väger den 10gram jämfört med den mer välgödda Diamant81 som väger kring 18-20gram.
Det är ingen vidare finnish på varken bilden eller pirken.. med detta är bara en av många arbetskopior som skapas i min lilla "pirkverkstad"
Jag tänkte testa av dess egenskaper på lite olika djup imorgon.
Först var tanken att vi skulle ut med spark på Hjälmaren o söka av lite grund o hotspots.. men eftersom ja fått uppgifter att den fortfarande inte levererar nån fisk än så skippar jag de planerna.
Vad är då planB då ?
Jo eftersom det mesta tävlingsfisket senaste året bedrivits kring Fagersta har man ju fått smak för vissa sjöar.
Och eftersom både St Aspen o Snyten ställdes in så går bilen mot Fagersta imorron bitti.
Jag lurade med bror min som kommer till Köping 0900 imöra bitti.
Sen ställer vi GPSen på STOR ABBORRE o ser om den väljer Åmänningen eller Snyten, kanske tycker den vi ska fiska av båda vattnen, det än min tanke i alla fall.
Jag återkommer med besked.. nu ska ja putsa upp skinnknotan.. ja mena Anorexanten inför morrondagens tester.



Inga kommentarer: