lördag 17 januari 2009

Ännu en grispizza..

Jaaa.. pimpeltävling o grispizza börjar bli synonymt med varann.

Man drar långt innan solen går upp o kommer hem när det är mörkt.. klart man är hungrig.
Idag stog bordet dukat med vänner o TP.. så innan man fick äta var man tvungen att svara rätt på massa frågor.
Till slut fick man ringa kvarters-bagaren.. Hej en Canibal tack.. Ursäkta.. Ja en calzone ni sprättar upp o fyller med kebab o pommes o sås.. oki, 10 min en kvart.


Jo idag var det tävling på Norasjön.. inte mitt favoritvatten direkt.

Jag gillar själva tävlingen eftersom den drar mkt folk, men jag lyckas aldrig på denna sjön.. inte mitt fiske.
Hur som fick jag ihop 3994g och placerade mig inom pris på 16.e plats, i mina ögon för det vara godkänt o PB.
Tävlingen fiskades med Mankan37v och Mankan45u.

Imorron är det tävling på Lunger, Hjälmaren.

Tyvärr fick jag veta att man vart tvungen att gränsa av ett ganska litet område där fisket ska bedrivas.. allt för de svaga isarna =(

Som jag uppfattade det så har man gränsat av från gåvören in mot nannberga typ enligt kartan.. så idéer som ässön, bälgö, valen mm är spolierade.
Det blir till att gå "inomskärs" o leta efter de randiga.. det ska väl gå det oxå.
Men det kanbli trångt efterosm detta är nerikes första serietävling i DM och det kanske gör det trångt på den lilla ytan.
Hjälmaren kommer fiskas med Mankan50 och Mankan58.. kanske Mankan58FET

Inga kommentarer: