lördag 10 januari 2009

Kanske revansch på Snyten..

Imorron är det klubbtävling som ska fiskas för Atletfiskarna mot Hällefors.
Vanligtvis går starten för nyårsnappet alltid i norra delen vid Broarna (den tävlingen uteblev i år). Nu ska vi gå ut i södra delen av sjön.. den är för min del helt ofiskad, jag vet inga ställen alls.

Beroende på hur många vi blir och hur löpsugna folk ser ut har jag några olika strategier i huvet.. som bekant gillar jag inte att sitta i klunga eller starten och fiska..
Djuphålan i södra delen är 20 meter djup, kanske kan man hitta lite fisk på branterna.. men det blir för mkt folk i starten antar jag.

Jag börjar nog med att braka upp till det första markerade området och fiskar av de olika skikten o försöker få en uppfattning om vart fisken står.
Funkar fisket här trular ja på så länge det nappar.
OM det inte nappar nå vidare kommer jag bestämma mig imorron beroende på hur det utvecklar sig om jag ska nordost in i viken som är 14 meter djup på mitten, och fiska längs norra stranden in i viken.

Alternativspåret går rakt norrut mot ett flak på 5 meters djup.. men det visar sig imorron hur och var o vilka djup det nappar.

Kanske blir det landfiske på 1 m djup efter de små svarta.
I mina drömmar kan ja ju önska jag får sitta på 1 m och dra 2-3hg.s borrar =)

Inga kommentarer: