torsdag 1 januari 2009

FiskFi- -or blev vi allihopa..

Jag återgick till Alvedon inatt.. blev ett par tabletter imorse med för att hålla febern nere, för inte tänker jag ställa in en fisketur =)

Trots förkylningen var jag piggast av alla imorse, Melle o "Morsan" satt upp o nattsudda till kl ett inatt så de var lite mosiga. Men 0900 satt vi alla i bilen förväntansfulla o ivriga(Ja jag i alla fall)

Innan vi rigga spöna starta vi upp en brasa så vi skulle ha nån glöd att grilla på när vi kom i land.
Det smaka riktigt bra med grillad korv o köttbullar i bröd.





Väl ute på isen borra och borra vi, men förgäves. Fisken var inte alls på hugget idag. Typsikt när man väl lockat med sig småttingarna så ska det ju såklart inte nappa.
Men det kan vara lite tidigt än.
Borrarna är väl helt yra i mössan o undrar vad för kallt som ligger ovan de.

Men vi fick en riktigt fin dag i solen, det var kanonväder för en dag i naturen.



Melle gjorde alla lockryck som finns påhejad av syrran, men vad hjälper det när de tjurskalliga abborrarna gått ut i strejk.

Brorsan prova en bit längre ut.. men det nappade inte därute heller.



Det blir mera Hjälmaren i helgen.. då blir det spark.
Jag återkommer med bilder på mina matabborrar ja ska dra då =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempefin blogg. Skal nok komme tilbake til deg med en bestilling på mankan pirk etter hvert.

mvh 2XGrenberg

Anonym sa...

Tackar tackar.. Ja det tycker ja du ska göra, passa på medans det finns några kvar i lager =)